Kool du Caux bäst även i Paris

Publicerad

STOCKHOLM MÅNDAG Kool du Caux följde upp förre veckans seger i Copenhagen Cup med att på söndagen vinna storloppet Prix Rene Balliere på Vincennes.

Det var stenhårt tempo från start till mål och när Fabrice Souloy-tränade Kool du Caux skar mållinjen stannade klockorna på kilometertiden 1.10,8/2 100 auto - en fantastiskt tid med tanke på den regntunga banan.

- Jag uppskattar banan till att vara en och en halv sekund tung, säger segerkusken Jean-Michel Bazire, som efter ett lopp i kön avancerade fram till positionen utvändigt om ledaren med 600 meter kvar till mål, för att kort senare glida till ledningen och lämna sina konkurrenter med ett hav av längder. - Kool du Caux kändes i det närmaste oberörd när vi skar mållinjen, säger Bazire. Segern var värd lite drygt 900 000 kronor och därmed gick nioåriga Kool du Caux över 12 miljoner kronor insprunget.

Piraten oplacerad Tvåa kom L´Ocean d´Urfist (Junior Guelpa) och trea slutade Lady d´Auvrecy (Sebastien Ernault). De svenska färgerna försvarades av Örjan Kihlström och Red Chili Pirat men efter en allt för tuff inledning tröt krafterna för Patrik Södervall-träningen och han fick inga pengar med sig hem till Sverige.


Ola Johansson

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Guidens besökare

Travspelskola för alla

28 kommentarer

Illuminati Nationwide: Hälsningar från ILLUMINATIs stora ordning till Förenta staterna och över hela världen är detta en öppen möjlighet att ansluta sig till Illuminatens broderskap, där du kan återfå dina förlorade...

Artikelkommentarer


Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842