Solvalla vann pris om Elitloppet

Sponsring och Eventföreningen är den ledande branschorganisationen för företag som arbetar inom sponsring och event. Varje år presenterar de Eventbarometern, som då belyser de evenemangen i Sverige som har haft mest medial uppmärksamhet om sitt evenemang. Konkurrensen har varit benhård från event som Stockholm Marathon, Finnkampen, Båstad-tennisen, Scandinavien Masters i Golf, Stockholm Open med flera. Men vinnare blev alltså Elitloppet på Solvalla. – Elitloppet har vunnit eftersom de har varit väldigt duktiga med sin PR och sin pressbearbetning, säger Maria Guggenberger, VD för Spronsrings- och Eventföreningen. – De har lyckats få en bra täckning i media och man kan även se att de har ökat mycket från föregående år och framförallt för två år sedan. Så de har gjort en fantastisk resa med sin press och mediabearbetning.

”Helt fantastiskt”

Representanter för Solvalla mottog priset på Clarion Hotell i Stockholm under tisdagsmorgonen. På plats fanns Solvallas VD Stefan Lundborg och Kirsten Engström, Sponsrings- och Evenemangschef på Solvalla. – Det är helt fantastisk att travet kommer in och tar ett sådant pris i så här hård konkurrens. Det är en bekräftelse på att Elitloppet är Sveriges största idrottsevenemang på sommaren. Det är ju något vi själva har tyckt så det känns jättestort, säger Kirsten Engström.

Även Solvallas VD var mycket nöjd och hyllade sin personal. – Under tre år så har vi jobbat stenhårt med att utveckla Elitloppet, evenemanget och varumärket. Det här priset ger oss ett kvitto på att Solvalla, med gemensamma krafter med ATG och STC, har lyckats genomföra någonting som är riktigt, riktigt bra. Jag är stolt över personalens arbete, säger Stefan Lundborg, VD på Solvalla.

Av: Kanal75