V4-tips till Bergsåker 8 mars
Bästa spiken Jag ska i ärlighetens namn erkänna att jag mår psykiskt dåligt när jag spikar en favorit med innerspår […]
Bästa spiken Jag ska i ärlighetens namn erkänna att jag mår psykiskt dåligt när jag spikar en favorit med innerspår […]
Bästa spiken Det låter förvisso ganska bra på 8 Vanessa du Lings värsta motbud (1 Littlemscantbwrong) men av erfarenhet brukar
Efter strykningen på tidningens spik, Distrinus, fick vi göra några korrigeringar på systemet. Fullständig ranking samt intervjuer finns i veckans nummer av V75-Guiden.
Bästa spiken 1 Hoity Toity Face (V75-7 och 64%) har passande förutsättningar. Tillbakablicken i lopparkivet kan sammanfattas med att det
Åke Svanstedt säger följande om Earl Tilly i V75-3: ”Han vann årsdebuten på en billig tid men gjorde det på
Låsen inleder Det finns två kallblod som höjer sig gentemot sina motståndare i det inledande V4-loppet. 5 Heder har vunnit
Det går inte att med bästa vilja i världen kalla torsdagens V65-omgång på Gävle för högklassig. Flera av loppen blev inte fullsatta och många hästar har klen dagsform. Sex rätt ska vi ändå försöka ordna och spiken är en hemmahäst med trist rad.
Det är fem minusgrader men blåser ordentligt så det känns kallare. Motvind på bortre långsidan. Banan verkar vara snabb utifrån de första värmningarna att döma. ATG har problem med toton vilket gör att tävlingarna är kraftigt försenade. Lopp 3 har nyss gått i mål (kl 2000) och vi väntar alltså fortfarande på V64-1. Enligt ATG går V64-1 ca 2015.
Omgången ser favoritbetonad ut och med Jodas Julia i listan är det bara fem lopp att tippa.
Bästa spiken 2 Sjefslykka (V4-1) var med i ett lopp som kördes i ett 29,5- tempo senast och Sjefslykka galopperade