V75-funderingar till Jackpotomgången på Åby lördag 23 januari
Omgången ser halvöppen ut och det kan ju dyka upp lite oväntade vinnare via open stretch. Jag spelar med två spikar, en favorit och en tredjehandare.
Omgången ser halvöppen ut och det kan ju dyka upp lite oväntade vinnare via open stretch. Jag spelar med två spikar, en favorit och en tredjehandare.
Spiken 7 Chippen Bob (V4-3) underpresterade i comebacken i december men det var nog så att han behövde det loppet.
Det är ganska milt väder idag, ett par minusgrader och banan ser riktigt fin ut. Idag går det att köra barfota runt om för dem som önskar.
Chansspiken 4 O.U.Glide (V64-1 och 35%) svarade för en rejäl insats vid vinsten senast. Trots att hon hamnade som första
Omgången håller låg klass och jag spelar med två spikar för att kunna täcka upp lite i de övriga avdelningarna.
Ingen högre klass på dagens lunchtävlingar och det kan bli favoritbetonat. Jag har dock hittat en chansspik och med några kantbollar i övrigt kan det trots allt ge hyggliga pengar.
Blandad klass på torsdagens V65-omgång som innehåller en hel del spelvänliga och svårlösta avdelningar, vilket borde bädda för bra utdelning.
Bästa spiken 6 Yoggi Hornline (V65-4) spurtade rappt efter en strulig resa i V75 senast. Den gången hamnade han på
Det är flera mycket stora favoriter i omgången. En känns stark medan det känns motiverat att spela emot flera andra.
Spikarna 1 Einar Celeber (V75-7 och 67%) vann mycket enkelt från spets senast, förvisso var loppet billigt, men den rätta