V65-tips till Åby 6 november
Den riktiga feelingen för omgången infinner sig inte. Hur mycket man än vänder och vrider på loppen så är det svårt att hitta några ”roliga chansspikar” eller för den delen någon som är helt klar.
Den riktiga feelingen för omgången infinner sig inte. Hur mycket man än vänder och vrider på loppen så är det svårt att hitta några ”roliga chansspikar” eller för den delen någon som är helt klar.
Bästa spiken 6 Whinchat Boko (V4-1) jagar sin trejde raka seger och uppgiften ser väldigt lämplig ut. Jag tror att
V64-1 1 Ted Sandyman – 2 Kära Goliat – struken 3 Access Tooma – såg bra ut i en ganska
V64-1 1 Ted Sandyman – 2 Kära Goliat – struken 3 Access Tooma – såg bra ut en i en
V64-1 4 B.W.T.Satelite – Efter att ha haft honom i stallet bara i ett par veckor är han svårbedömd även
Tycker att det dräller av överstreckade hästar och kvällens V64-omgång ser riktigt intressant ut. Mina spikar är lite svårkörda och inte helt pålitliga men håller de sig i rätt gångart blir de mycket svårslagna. Har även hittat ett starkt tvåhästarslås och kan därmed gardera rejält i de tre återstående avdelningarna.
Låg klass på samtliga lopp inom Åbys V4-omgång och svårighetsfaktorn är hög. Jag räknar med att min spik är starkast i V4-inledningen och chansar med två streck i den tredje avdelningen.
Halmstad är värd för kvällens V65-omgång och det ser lite favoritbetonat ut. Jag räknar med att båda mina singelstreck sitter i ledningen i ett tidigt skede och stannar där ända in i mål. Omgångens mest streckvärda häst återfinns i V65-2 och i femte avdelningen finns det också ett par som blivit lite väl bortglömda.
Det är ingen högre klass på Östersunds V4-tävlingar och loppen är ganska ojämna. Jag befarar en ganska låg utdelning och håller ner insatsen på V4 men ett par halvdana favoriter kan skönjas.
Dagens omgång ser smålurig ut och jag använder mig av två chansspikar som jag tycker har lämpliga uppgifter.