Värmningar V64 Solvalla 23 juli
Strålande solsken och runt 30 grader. Banan är i ett utmärkt skick och det går att tävla med valfri balans.
Strålande solsken och runt 30 grader. Banan är i ett utmärkt skick och det går att tävla med valfri balans.
Det finns några tveksamma favoriter men sammantaget är omgången inte speciellt spelvärd. Maharajah vinner V64-3 och gör omgången till en V54:a. Jag har vaskat lite och förhoppningsvis hittat något guldkorn men det känns mest förnuftigt att ”hålla i lädret” i kvällens omgång.
Jag har hittat ett roligt drag i trioloppet som kan vara en chansspik för den som vill chansa lite. Det är en väldigt öppen omgång som kräver många streck men i den första avdelningen tror jag att man klarar sig långt med två hästar. Sedan så vinner The Bad Bowl den andra avdelningen utan allt för mycket strul på vägen.
På grund av tekniska bekymmer så har vi inget V4-tips att bjuda på. Vi beklagar problemen.
Ola Thimrén är på Axevallatravet och delger er information inför V75-spelet. Just nu är det uppehållsväder och 22 plusgrader men det är mycket mörka moln runt omkring travbanan och det är risk för nederbörd. Banan är i ett bra skick och det går att tävla med valfri balans.
Jag har hittat några roliga drag som rensar bra vid en eventuell seger. Men det ser öppet ut och det var inte helt enkelt att hitta två spikar. I den första avdelningen känns det dock tryggt med endast två streck och det ser ut att bli en repris på den senaste duellen mellan D.J.Seabrook och Face The Evil.
Svanstedt blir hårt betrodd med Mystical Ann och Good Vibration E. Jag väljer att gå emot båda och ser Triton Sund som den bästa spiken. Stämmer sedan mina funderingar har Ludde Kolgjini en ”matematisk” vinnare i V75-avslutningen. Min tro/förhoppning är att Ludde spetsar, slipper toktryck och rinner undan. Omgångens utdelningsmässigt viktigaste lopp är V75-5. Vinner Mystical Ann blir det troligen inga större pengar, medan det lätt sticker iväg om hon bränner av. Gardering given i mina ögon.
Jag har hittat en rak dubbel som borde kunna ge hyggligt betalt, men den sista avdelningen ser öppen ut och chansspikar man inte så bör man inte spara på strecken. Det är överlag väldigt bra klass på loppen och det ser att bli mycket fin sport som inleder trippeltravet på Axevalla.
Kaj Widell sitter upp bakom Mustang Nugget i den andra avdelningen och trots det svåra utgångsläget tror jag att ekipaget har bra chans. V4-4 ser öppet ut men jag tror att jag har ett bra lås och jag hoppas att det ska räcka långt.
Det är flera öppna lopp men jag har hittat några bra drag. I den sista avdelningen kan Bus Memphis och Henrik Svensson vara en möjlig spik på trion, men bakom är det öppet och jag streckar hela åtta stycken på mitt system.